Anak cerewet makan?

Anak-anak berumur 1-4 tahun kadang agak cerewet dan memilih makanan. Apabila dia hanya pilih makanan kegemarannya (kalau makanan yang sihat tu ok lah juga) sahaja, jadi maknya tentu risau anak tak dapat khasiat seimbang.  Bagaimana nak buat kalau anak tak ada selera makan atau memilih makanan?  Ibu-ibu boleh cuba pelbagaikan menu berasaskan makanan kegemarannya. Contoh kalau anak suka mee, pelbagaikan menu dengan mee seperti mee cendawan, mee udang, mee sup dan sebagainya. Boleh juga tambahkan sedikit sayuran ke dalam menunya.  Mulakan dengan kuantiti yang sangat minimal agar si anak tak sedar yang makanannya tadi mengandungi sayur.

Saya sudah tak risau lagi pasal makanan anak, Alhamdulillah anak-anak saya sekarang kurang cerewet dalam memilih makanan, yang lebih ketara mereka lebih selera makan sekarang ini.  Terutama anak yang ada ekzema seperti Syakirah dan Faisal, saya pastikan mereka mengambil mealshake dan sekarang ini saya tambahkan Omegaguard untuk mereka. Syakirah hanya makan 1 biji Omegaguard seminggu, manakala Faisal saya beri 3 kali seminggu.

Jom kita baca apa kata ibu-ibu yang beri anak mereka Omegaguard dan mealshake, gembira ibunya bila selera makan anak meningkat!

Comments