Cheese on toast

Gara-gara minum petang di The Teapot Deli SACC Mall tempohari...dapat inspirasi nak tiru cheese on toast ni.
Saya agak-agak aje cara dan bahan untuk buat cheese on toast ni. Nampak dalam menu tu ada cheese, telur dan roti. Saya agak je mesti ada letak susu ni...

Ok jom kita bereksperimen!
Dari segi rasa memang dah kena...cuma rupa tak menepati langsung. Ohh...saya perlu tambah cheese dan penuhkan permukaan roti dengan lebih scrambled egg ni.
Mula-mula sediakan scramble egg dulu saya tambah susu untuk lebih lemak berkrim.
Saya sapu mentega pada roti. Kemudian letak telur tadi atas roti. Kemudian parutan cheese.  Dan bakar dalam oven selama 5 - 8 minit.
Anak-anak suka sarapan begini. Ringkas dan cepat disediakan.

sikit sangat cheese ni...kena tambah biar penuh
ni tangan Azzam
sapu mentega..tabur telur hancur

Comments