Nasi Arab Melayu

Kebanyakan menu nasi Arab dihidangkan bersama ayam atau kambing. Kemudian ditambah jelatah atau sayuran segar. Jarang kita jumpa nasi Arab dihidangkan bersama sup. Kalau ada pun, di Malaysia ni sebab nak jaga selera orang Malaysia yang sukakan sup. Kalau makan di restoran Arab sejati atau di negara Arab, memang nasi Arab ni kering aje tanpa sup.

Oleh kerana saya terpaksa menjaga 'kehendak dan selera' pelanggan iaitu rakyat rumah saya yang keseluruhan Melayu, maka saya wajib sediakan sup bersama hidangan nasi Arab. Tak kira nasi mandy, maglubah atau briyani; Sup wajib ada!

Kali ini saya nak tukarkan selera Arab jadi Melayu. Hehee...
Nasi briyani bersama sambal udang dan telur dadar, dengan potongan timun/salad, tapi tanpa sup!
Ehh...laju juga 'pelanggan' saya ni makan!

Comments